Mala, truga, tröska

Tjoohoo!

Nu har vi fått in 48 svar till riksdagssvar.se.

Det senaste svaret är från Agneta Berliner (fp). Det är intressant att konstatera att hon ger samma svar som de flesta v- och mp-ledamöter. Och ett annat svar än resterande alliansledamöter hittills gett.

I påminnelsebrevet som går ut idag har vi länkat till ett omsorgsfullt formulerat Öppet brev, där vi försöker sammanfatta olika ”responsfenomen” (eller icke-svar!) vi stött på.

Vattnet bryter ned berget. Långsamt men säkert.

Taggar: , , ,

 


3 Responses to Mala, truga, tröska

  1. larserick skriver:

    Agneta Berliner är en mest aktiva (om än hon inte synts så mycket utåt!) av de sex som är negativa till FRA-lagen, och inser givetvis dess brister.
    Däremot hoppas hon, av kommentaren att döma, att ”bearbetningen” av de 15 pkterna till slut ska göra överenskommelsen någorlunda smaklig enl hennes uppfattning.
    Jag ser hennes svar som ärligt.

    Jag ser också att även en del som röstat nej till lagen, de har inte riktigt klart för sig vad den gäller de heller…

    Ska bli intressanta om ngn av de andra av de sex svarar, och hur de formulerar sig.

    Jag noterar också att ingen av de jag stött på (Lars U Granberg, Krister Hammargren, Karin Pilsäter och… en två-tre till som jag inte kommer ihåg just nu) har svarat. Än.

    Karin Pilsäter hade jag faktiskt ett mail-utbyte med. Hon svarade ett par ggr på mina mail, innan hon gav upp…

    Jag gissar att ni inte får in 50% innan årsskiftet. Dvs om det inte går ut ngn order från några partikanslier att de ska svara…

  2. Olof Bjarnason skriver:

    Lars-Erick; du får hemskt gärna göra en ”samurajgärning” och påminna dem/fråga dem om de svarat på riksdagssvar.se’s frågor!

    Vi är rädda för att många av oss blir ”ignorerade” eller ”spamfiltrerade” vid det här laget.

  3. larserick skriver:

    Olof, som du vet har jag stött på ngn då och då, men jag kan inte göra ngt i större skala. Men när det är lämpligt kan jag puffa lite. Har försökt att få in några artiklar om detta i papperspressen med, men det är oerhört trögt. Jag börjar misstänka ngn slags outtalad med befintlig bannbulla mot allt som rör FRA…..
    och nog tycker jag också att det är märkligt få i riksdagen som svarar på mail (t o m av ”privatare” natur).

Lämna en kommentar