10-minuters-regeln

Jag bär med mig flygblad för Piratpartiet i min sidväska. Idag när jag kom fram till Malmö C kände jag att det var dags att dela ut lite flygblad till random folk som gick förbi.

Då kom jag på det:

10-minuters-regeln: bära med mig flygblad alltid (i väska, innerficka i jackan eller bakficka på jeansen), och närsomhelst, när jag känner för det, stanna upp och dela ut flygblad i tio minuter.

Istället för att anordna en halvdags-grej med andra från pp så är det lättare att bara ställa sig upp och ned på stan, när andan faller in, och dela ut flygblad. Ungefär 10 minuter är lagom utan att det känns ansträngande alls.

Idag fick jag ut minst 20 blad med hjälp av denna ”teknik”. Det är en rekommendation till alla nyblivna pp-aktiva!

PS. För att få tag på flygblad, kontakta din distriktsledare. För att ta reda på din distriktsledare kan du posta en fråga här. DS

Uppdatering: Jag fick en kommentar av självaste partiledaren Rick! Välkommen till min blogg Rick. Hur många partier kan idag stoltsera med att partiledaren kommunicerar direkt med gräsrötterna? Så om just du förbisurfande gillar min idé angående 10-minuters-regeln, sprid den till din blogg, härma efter!

pp-sverige

Beställ flygblad! Klicka på ditt län/landskap för att hitta din distriktsledare

Uppdatering 2: Det finns ett ännu enklare sätt att komma i kontakt med din distriksledare. Klicka på ditt landskap piratpartiet.se’s Sverige-karta (nere till höger). Bums har du tillgång till mobiltelefonnummer till din ledare och kan fråga om flygblad!

Förresten, om du har blogg, länka gärna hit / beskriv idén så den sprider sig till fler! Jag har fått positiv respons från flera piratpartister redan så det här verkar vara en bra idé!

Taggar: politik, piratpartiet, eu, eu-val

11 Responses to 10-minuters-regeln

  1. Inte alls en dum tanke!

  2. Olof skriver:

    Tack 😉

    Sprid gärna runt så fler kommer igång med flygbladsutdelandet!

  3. Faye skriver:

    Tack för tipset! Att man inte kommit på det tidigare är ju rent pinsamt. 🙂 Mycket lättare och antagligen effektivare i längden än att stå en halvdag med ojämna mellanrum. Jag snor, ursäkta kopierar ;), din idé utan att tveka!

  4. Olof skriver:

    Faye! Vassego, sprid sprid idén så hjälper vi PP in i EU-parlamentet!

    ha det,

  5. Björn Felten skriver:

    Din distriktsledare tror jag inte att du hittar någonstans på vår hemsida, vilka dessa fem personer är får du i alla fall inte upp med hjälp av Gröna Kartan, där får du upp de olika valkretsledarna och neråt.

    Men visst är det suveränt när man kan ”take ten” och koppla av med lite spontan, oplanerad utdelning. En klar skillnad mot mer pretentiösa arrangemang. Kudos Olof!

  6. Olofb skriver:

    Jaså kartan är inte rätt plats. Måste lära mig mer om denna komplicerade organisation PP 😉
    (men de som nämns på kartan kan väl iof. ge en hjälpande hand för att komma vidare i flygbladsbeställandet kan jag tänka..)

    Tack för kritiken! Jag har tagit mig ytterligare ett 10-minuters-pass häromdagen. Visst är det skönt med solsken och leenden!

    En av dem jag sträckte ut handen till sade ”Behövs inte, ni har redan min röst! 🙂 kul

  7. Gunnar P skriver:

    Hehe, om jag ”stjäl” din idé och gör likadant, kommer du att förlora inkomst då? =)

  8. Olofb skriver:

    Då skickar jag Antipiratbyrån på dig 😉

  9. Red Pirate skriver:

    Agenda: (1) Valsedlar (och info) till folks hem redan idag 19 maj, (2) Valsedlar till vallokalerna redan när de öppnar på morgonen 20 maj, (3) Affisch ut på stan om demonstrationer 30 maj i Malmö Göteborg Stockholm

    Var på Internet finns affisch om denna demonstration för utprintning???

    Vilka vallokaler som gäller vid förhandsröstningen 20 maj finns i utskicket tillsammans med röstkortet.

    – – –

    (4) Nu är det handling som gäller, det vill säga att distribuera valsedlarna och demonstrationsaffischerna så att folk kan komma i kontakt med dem. – De intellektuella diskussionerna med argumentation mellan ”redan frälsta” kan vänta!

  10. Olofb skriver:

    Red Pirate; jag är benägen att hålla med dig. Vi ska nu skrida till handling! Och det ska bli riktigt kul!

    Pirater – det är nu det gäller!

    Arr,

  11. Thomas Tvivlaren skriver:

    Bra och konkret initiativ Olof!

Lämna en kommentar