Internationella flygblad!


Genom samarbete med en lokaltidning i Hammarkullen vid namn Språket, har jag fått tillgång till Piratpartiets flygblad på Turkiska, Spanska och Arabiska. Detta samarbete inkluderar också 8 sidor (!) i tidningen, som delas ut imorgon torsdag 9e september över hela Hammarkullen. Det betyder 3.000 hushåll som får läsa mer om Piratpartiet än något annat parti!🙂

Dock kostade det en slant. 2.000:- närmare bestämt. Jag tar gärna emot donationer med meddelandet ”HAMMARKULLEN” för att täcka upp min tämligen skrala ekonomi denna månad. Tack!

Uppdatering fredag 10e september: Arrangören av detta projekt kan inte slutföra det av skäl jag inte går in på här på bloggen. Om någon hunnit sätta in pengar vill jag skicka tillbaka detta. Maila mig ditt kontonr så kontrollerar jag kontohistorik & belopp och skickar tillbaka det du lagt ut. Igårkväll såg jag inga donationer och idag är det bara en dag senare så jag spontant känns det inte som det kommit in något.

Tyvärr fick jag bara pappersvarianter, inga digitala. Nu har jag suttit och layoutat så gott jag kunnat ett par timmar i Inkscape.

Resultatet är en PDF och en PNG för varje språk, i svart-vitt. Tanken är att aktivister kan ladda hem och skriva ut för flygbladsutdelningar t.ex. i förorter runtom i Sverige!

LADDA NER OCH SKRIV UT

10 kommentarer till Internationella flygblad!

  1. KGO skriver:

    Låt mig gratulera dig för att ha betalat pengar för en Google-översättning, när det gäller den turkiska versionen i alla fall…

  2. olofb skriver:

    Nu var det iof tryck & utdelning i priset också, vilket kanske är mer värdefullt än själva översättningen.

  3. Olofb skriver:

    KGO;

    Jag översatte turkiska texten mha google translate.

    I ”integritetsstycket” skiljer sig ett ord.

    I ”kultur”-stycket överstätter inte google translate det svenska ordet ”distribuera”, och dessutom är ordföljden i en mening felaktig.

    Med det sagt tycker jag formatteringen (radbrytning) är misstänkt lik mellan de två, och tackar dig för att du varit uppmärksam på detta. Jag kommer att nämna detta när jag mottar exemplar av tidningen nästa vecka.

    Skulle det visa sig att det finns något fuffens, kommer jag givetvis kräva pengarna tillbaka.

    Själva distributionen i Hammarkullen, som jag ser som den stora delen av de 2.000, kan jag kontrollera genom vänner som bor där.

    Här är hela google-translate-versionen av turkiska texten:

    ”Gizlilik
    Korsan Partisi herkesin inanıyor
    Sağ gizlilik. Ne olursa olsun cinsiyet, cinsel
    yönelim, din ya da yaş sen-meli muktedir
    özgürce iletişim ve kaygı olmadan regis-
    tering veya durdurma.
    Kültür
    Kültür giderek kilitli haline iken
    kolay ya da daha ucuz olmamıştı dis-
    tribuera. Kültür kilitli olmamalı, değil mi
    bizim miras, bilgi ve ilham.
    Bilgi
    özgürce bilgi paylaşımı yapabilmek için
    araştırma ve geliştirme teşvik ve neden
    olumlu sosyal kalkınma için.
    Korsan Partisi bir toplumun bir vizyona sahiptir
    nerede gizlilik saygı duyulur.
    Nerede insan özgür ile hayatımızı zenginleştirmek için
    kültür ve bilgi. Aldığımız bir toplum
    yeni teknolojiler olmak. A
    çeşitliliğe dayalı bilgi toplumu
    gelecek.”

  4. E-mannen skriver:

    Efter KGOs ‘scoop’ så undrar jag om de andra två varianterna blivit korrlästa av någon med Arabiska och Spanska som modersmål?

    Pinsamt att åka ut till Rosengård och fetfaila🙂

  5. Olofb skriver:

    E-mannen: tja, fetfail skulle jag väl inte kalla google translate, den har blivit ganska bra med åran. Fullt förståeliga texter 90% av tiden.

    Fetfaila vore däremot om utdelningen inte sker ö.h.t.

    Men jag vet inte varför kontakten jag har skulle få för sig något så idiotiskt! Jag har namn och arbetsplats. Om det nu mot förmodan visar sig vara en bluff, skulle ett samtal med personens chef inte vara så bra för vederbörande.

  6. MOB_i_L skriver:

    Vad är lösenordet till pdf-filerna. Jag såg på dem igår utan problem men när jag skulle öppna dem idag så frågas det efter lösenord.

  7. Olofb skriver:

    Mkr mrkligt. Har feberfrossa nu men kan kolla efter ngn timme

  8. Olofb skriver:

    MOB: jag får inte någon lösenords-förfrågan. Får du det fortfarande?

  9. Mikael O Bonnier skriver:

    Troligen, men jag tog bort dem och använde png-filerna i stället. Detta problem fanns i en pdf-läsare i Puppy Linux 4.3.1.

  10. spielen skriver:

    Thank you for the auspicious writeup. It in fact was a amusement account it.
    Look advanced to far added agreeable from you!
    By the way, how can we communicate?

Kommentera

