Ändringar i valmanifestet

Jag har så smått påbörjat inskrivning/diskussion kring ändringar i PP’s valmanifest. Vill dela med mig hur jag gjort, för att sänka tröskeln till att just du ska våga dig in på piratforumet och bli delaktig i utformningen av PP’s Valmanifest 2.0🙂

Jag gjorde så att jag skrev ut ett av sjökorten (Integritet), satte mig med en kopp kaffe och en blyertspenna i en skön fåtölj och började leta ”lätta” ändringar först av allt. Alltså stavfel/dubbelord och sådant. För att komma igång.

Därefter postade jag ett svar (Svara-knappen nere till vänster på sista inlägget) på rätt tråd. Forumtrådarna är uppdelade efter rubrik i sjökorten, riktigt smidigt.

Jag upptäckte att en smidig metod var att ha två flikar uppe i Firefox, båda med samma tråd, för att kunna klippa-och-klistra lätt. Originaltexten från valmanifest 1.0 finns nämligen längst upp i varje tråd.

När det var dags för svar nr. två tog jag helt enkelt en kopia på föregående svar, och bytte ut innehållet. Det var nämligen lite pill att få rätt på YRKA/QUOTE-taggarna, och massa redundans-text som ”Jag yrkar:” osv.

Har varit inne och postat i följande trådar på forumet:

För att göra det riktigt enkelt för dig, kan du copy-paste:a följande ”svarsmall”:

Jag yrkar att:

[YRKA]

”(originaltext)”

.. byts ut mot ..

”(ny text)”

[/YRKA]

Motivering: (text)

Hoppas denna lilla ”guide” kan hjälpa någon komma igång med deltagandet! Om det är något som strular, t.ex. att du inte kan logga in på forumet eller något sådant, rekommenderar jag att kontakta Piratsupporten. Denna hittar du på piratpartiet.se, ute till höger, med en sådan här knapp:


Flattr this

4 kommentarer till Ändringar i valmanifestet

  1. David Jansson skriver:

    Ta bort [quote]-taggarna. De har en frustrerande tendens att försvinna när man använder forumets citera-funktion.

  2. David Jansson skriver:

    Och med försvinna menar jag även texten i dem.

  3. […] Vill du veta hur man gör för att YRKA på förändringar? Läs min valmanifestguide. […]

Kommentera

