Piratpartiet.se: Liten förändring, stor förbättring

Jag skissade ihop en bild på en liten förändring som jag tycker skulle lyfta ”ettan” (sidan man kommer till när man surfar till piratpartiet.se) enormt. Klicka för att se stor version.

Det nya är alltså videorutan som placerats in ovanför nyhetsrullen, till vänster om Live-rutan. Videoklippen som börjat dyka upp på Piratpartiets youtube-kanal börjar nämligen bli riktigt bra. En idé är att bädda in en random filmsnutt när någon surfar in på sidan.

Vad tycker du?

Uppdatering: Ett litet förtydligande är på sin plats. Med ”random filmsnutt” menar jag inte vilken film som helst från youtube-kanalen. Jag menar givetvis att ett redaktionellt urval sker. Alltså några av filmerna som ligger på kanalen väljs ut och en av dessa visas när en användare surfar in på Piratpartiet.se

6 kommentarer till Piratpartiet.se: Liten förändring, stor förbättring

  1. Ingen speciell skriver:

    Hygglig idé, men jag tycker nog det ska vara redaktionellt urval som presenteras och inte slumpat. Helst ska det också vara kopplat till den senaste aktuella nyheten.

    Det är skillnad på en vad som ska in på en ren aggregerande sida som live-sidan och på bästa plats på PPs officiella hemsida.

    Vad sägs om att man istället lägger bild/bildspel/video till senaste nyheten på den positionen istället?

  2. Malingo skriver:

    Ser snyggt ut. Låter som en bra ide att få upp videoklippen på förstasidan.

  3. Olofb skriver:

    Ingen speciellt: Absolut ska det vara ett urval – detta kanske jag skulle varit tydligare med att jag menade. De tre-fyra välklippta kampanjfilmerna tänkte jag t.ex. på i första hand just nu.

    Angående att hålla det ”aktuellt” håller jag förvisso med dig att det hade varit bra, men det är samtidigt dyrt att producera nya välklippta aktuella snuttar på löpande band – och riskerar därmed att ”hålla tillbaka” nyheter på ett obra sätt.

    Kampanjfilmerna i rutan skulle vara mera ”tidlösa” och presentera informationspolitik på ett grundläggande pedagogiskt sätt, och på så sätt ge en introduktion till den potentiella väljaren.

    Malingo: Tack!

  4. auraya88 skriver:

    Jo, ser mycket bättre ut imo, go for it.

  5. Ingen speciell skriver:

    Olofb: Ok, då är jag mer med på vad du säger. Dock så tror jag fortfarande att möjligheten att ta vilket alternativ som helst av bild/bildspel/video borde lätta upp den tillbakahållande faktorn.

    Hursomhelst, båda alternativen är bättre än idag. Och jag gillar ditt alternativ också.

    De två har dock svårt att samexistera.

    Möjligen kan de samexistera om man kör ”generisk” värdegrundsvideo (typ de du syftade på) när man inte har bild/bildspel/video-material att visa till senaste nyheten?

    (Fast om du bara väntar på den tredje piraten för trepiratsregeln, och inte en diskussion med mig, så har du min röst. Kör för sjutton!)

  6. OlofB skriver:

    Ska se vad jag kan göra för att få detta genomfört (vi är ju tre pirater nu hehe)

Kommentera

