Mjukstart Almedalen

Började dagen med att försöka trängas på Sociala Mediaakuten (twitter-tagg #sma), Joakim Jardenbergs event. Det slutade med att ett gäng pirater satte sig utanför caféet ifråga och lyssnade via realtidsströmmen på Emma Opassandes mac.
I Pirathuset bor jag tillsammans med Joshen (Enligt Min Humla). Joshen, Farmor Gun och Emma Opassande blev för övrigt intervjuade av Joakim igårkväll, ett klipp som jag inte hittar just nu.
”Frukost” i Pirathuset. Ser du någon utan laptop?🙂
Resten av söndagen ska jag spendera med att planera veckans schema, och kanske rita ett par bilder. Jag filar på en crowdfunding-kampanj för allas vår Padda (med stort P!). Paddan har så central organisatorisk funktion i PP att vi behöver uppgradera hårdvaran!
Ska också gå på seminarium där Amelia Andersdotter presenterar fcf-chartern i eftermiddag. Ett arrangemang som ligger på den så kallade Alternativveckan.
Seminarium om fcf chartern 14-15
Amelia Andersdotter talar om fcf-chartern (http://fcforum.net/) på alternativa almedalsveckan och hur den kan tillämpas i svensk aktivism eller politisk påverkan. (http://www.alternativveckan.se)

Taggar: , ,

2 kommentarer till Mjukstart Almedalen

  1. […] Olof skriver om dagens mjukstart och bjuder på en frukostbild av gänget. Varför tänker jag på förra året? […]

  2. […] Pirater fick vi dessutom träffa i överflöd när vi tittade in (även om de flesta piraterna hängde utanför) på frukost hos Sociala medier talkshow som leds varje morgon av Joakim Jardenberg och Britt Stakston, två personer jag hade nöjet att lära känna under förra årets Almedalsvecka. Trevligt inslag, schysst koncept och väldigt nära till där jag och Klara bor är tre anledningar till varför vi troligtvis lär bli återkommande besökare det stora flertalet av dagarna nu i veckan. Dagens program kan ses i ssin helhet på nätet här (tips om vad joshen egentligen tittade på i slutet av inslaget om Piratpartiets närvaro i Almedalen tas förresten tacksamt emot). […]

Kommentera

