Flattr behövs verkligen..

Fick nys om en liten applikation vid namn Launchy idag. Den används för att ”söka och starta” program. Man får, genom att trycka ned Alt+Space i Windows, fram en liten sökruta där början av ett programnamn skrivs:

Vitsen är att det ofta är snabbare att skriva in de två-tre första bokstäverna av ett programnamn, än att klicka runt i startmenyn.

Om man skriver en lite längre text, så att inte något program med den texten hittas, blir det istället en Google-sökning.

Jag blev kär direkt i detta lilla nätta program och tänkte ”nu ska jag donera några dollar för att uppmuntra utvecklarna”. Så jag surfade in och försökte donera. Och Paypal börjar gnälla om ”icke verifierat konto” eller liknande, jag ska skicka in fax på min adress genom en ”gas, electric or water bill” typ.

Ja, suck säger jag bara. En liten stund inspiration och önskan om att betala lite, men det blir bara krångel.

Då kände jag verkligen ett behov att något så smidigt som Flattr kan bli!

Taggar:

4 kommentarer till Flattr behövs verkligen..

  1. Anders skriver:

    Efter att en gång för länge sedan ha suttit i Mac OSX och vant mig vid det fenomenala Quicksilver (liknande men bättre funktioner) så letade jag rätt länge efter en bra ersättare till Linux.

    Nu ser det ju förvisso ut som att du kör KDE (?), men i min erfarenhet så är Gnome DO den absolut bästa av sådana här launchers, även om Launchy har blivit bättre och bättre.🙂

  2. OlofB skriver:

    Anders; Bilden är från Launchys hemsida. Jag kör Gnome i Ubuntu hemma, så jag tackar för tipset om DO.

  3. get top quality info on resource for this article around

Kommentera

