FAX till TeliaSonera

Via Scaber Nestor fick jag reda på en gratis FAX-tjänst. Hurra va bra!

Så jag skickade prompt iväg följande FAX till TeliaSonera:

Hej TeliaSonera!

Rätten till förtrolig kommunikation innebär att privatpersoner
ska kunna kommunicera sinsemellan utan rädsla för statlig
inblandning.

Undantag ges om medborgarna ifråga är misstänkta för (grova) brott.

I och med att ni hjälper FRA att kopiera all digital kommunikation
till de så kallade "samverkanspunkterna" bryter ni också mot
EU-konventionen, i vilken Rätten till förtrolig kommunikation står
inskriven.

Något att tänka på för era framtida kunder, kan jag tänka.

Kanske något att tänka på för er också?

Taggar: , , , ,

5 kommentarer till FAX till TeliaSonera

  1. Beelzebjörn skriver:

    Klockrent.

    Hmm… kampanjmaterial, det där? Skulle kunna bli en kul aktion ^^

  2. Olofb skriver:

    Beelzebjörn! Tack. Tja, nu när ”terroristprat” är på tapeten igen kanske vi ska akta oss för att diskutera uppmaning till motstånd mot FRA, eller vad tror du😉

    (och min tvekan att ens skriva det där visar på hur farlig väg samhället gett sig in på. Därmed skriver jag kommentaren med än större övertygelse)

  3. scaber nestor skriver:

    Finns ju fler ställen man kan skicka fax till, regeringskansliet tex🙂

  4. Beelzebjörn skriver:

    Jag tror att samma bomb sekund som jag börjar semtex ACTA mig, är ammoniumnitrat hälften 9-11 förlorat ^^

    Hej FRA.

  5. Olofb skriver:

    #svalanharlyft

Kommentera

