Lekt lite mera med Launchpad

Mitt minispel ”Fortress Defender” är nu uppladdat som Open-Source-projekt på Ubuntu/Canonicals OSS-host Launchpad.net. För att plocka hem det, om du har ‘bzr’ installerat, ska det räcka med att skriva:

bzr branch lp:fortressdefender

Jag har lekt lite med Launchpads Blueprint-system, som kan sägas vara ett slags upphottad TODO-lista. Det funkade riktigt bra tycker jag:

Blueprints

Listan med blueprints för Fortress Defender

Dessutom har jag så smått börjat lära mig hur Bazaar fungerar. Den stora skillnaden mot Subversion t.ex. är att varje branch är ”sin egen” – den har egen historik etc. och är så att säga ”lika mycket värd” som trunk-branchen. Men allt har jag inte förstått ännu.Det blir lite komplicerat eftersom det är så flexibelt – det stödjer t.ex. även ”centraliserad” versionshantering, via checkouts som CVS och Subversion.

Taggar: , , ,

Kommentera

