Gott och blandat

HAX öppnar sin garderob och ut flyger några lätta skelett. Ha! Nu tappar skvallerpressen flera små smutskastningsgrepp. Bra Henrik Alexandersson!

På Staffan Danielssons (c) blogg fortsätter kommentarsdebatten mellan, nuförtiden, mig och MagnusB. Just nu är det MagnusB ”drag” (det känns lite som ett parti schack!), ska bli intressant att se vad hans svar blir på min senaste fråga:

Olof:
Vore det naivt av mig att värna om ett framtida Sverige — på så sätt att jag ser att dagens tjänstemän/politikers goda vilja inte alltid kommer finnas kvar? Hur ser du på denna oro?

På SvD hittar vi en ny analyserande debattartikel av Anders Mildner: ”Detta nya ”vi” borde skrämma almedalarna”. Det är intressanta tankegångar, och jag har haft liknande spekulationer utan att fördenskull uttala dem. Är vi på väg mot något som liknar mera direktdemokrati..? Det kommer att ställa högre krav på individen att ta ansvar, inte bara för sig själv utan också för samhällets utveckling. Det tror jag är en bra utveckling.

Lars-Erick skriver om Piratpartiets val av grupp till EU-parlamentet. Alltså den gröna gruppen. Han är osäker på om det är det bästa valet. Jag är inte lika osäker som han; PP har fått en viss ”högerstämpel” inrikespolitiskt under våran (Rick ”ultrakapitalist” och fd. m, Christian fd. fp-ledamot, ”missnöjesröster från borgerliga ungdomar”) och detta val visar att PP inte har blockpolitiken för ögonen. Att välja ALDE hade istället satt ännu en spik i ”högerstämpeln” för PP, skulle jag tro. Så jag anser att det är rätt val. Sedan är det de facto så att lagförslagen som kommit från EU av integritetskränkande karaktär kommit ifrån ”högerblocken” (och dit räknar jag också sossarnas grupp), och både V och MP har kämpat emot.

Dagens bottennapp hittar vi på Arvidfalk.se. Ännu en ”våldtäcktsassociation” gentemot PP. Det som är lite kul att notera är hur desperat det låter med den här typen av inlägg; det går ju liksom inte riktigt att ta på allvar😉

Och så dagens ”understrecket”: en amatörfilm från ett Afrikasafari. Dessa bilder är legendariska tycker jag. Förmodligen har du redan sett filmen som haft 45 miljonter tittare hittills på Youtube. Men ändå:

Taggar:

Kommentera

