Riksdagsledamöter: Våga fråga oss om FRA!

Jag läser farmorgun som dammsuger bloggosfär och media så noga att jag blir matt. Hon noterar att lagrådet kommit med remissvar på FRA-lagen version 2.0. Klamberg gissar att det handlar om att inte tappa ansiktet, då lagrådet godkände version 1.0 för något år sedan, och inte kan backa nu.

Erik Hultin förutspår ännu en lång het sommar; FRA-debatten kommer att blossa upp igen. Erik har för övrigt kämpat hårt på C-stämman för att få en kursändring när det gäller integritetsfrågor. Antar att han fått en del positiv respons – jag tror mycket av detta djävulskap kommer uppifrån och inte är allmänt utbrett egentligen.

Nåväl; vad jag vill ta upp är följande. Jag tror att många riksdagsledamöter känner sig osäkra på FRA och lagarna kring denna mytomspunna myndighet. Men det finns en stor utbredd kunskap om FRA-lagarna i bloggosfären – det är bara att läsa! Eller ännu bättre, fråga! Ställ frågor på era bloggar, eller på makthavare.se, eller var ni nu håller hus.

Låt oss gå vidare tillsammans!

Taggar: , , ,

Kommentera

