Klamberg: vad menas?

Surfar in på Mark Klambergs blogg och möts av följande syn:

Klambergs blogg till för bara utvalda..?

Klambergs blogg - endast för utvalda..?

Förmodligen och förhoppnings är detta ett tekniskt missöde från Marks sida; för inte vill han väl bara läsas av en handplockad skara..? Tyvärr har jag inte tillgång till hans epostadress – den som har får gärna maila honom och fråga vad som pågår.

Eller kan det vara så att någon hackat hans blogg..?

Mark har under fjolåret gjort sig känd i bloggvärlden som juridikdoktoranden som nagelfor FRA-lagstiftningen.

Taggar: , , ,

6 Responses to Klamberg: vad menas?

  1. scaber nestor skriver:

    Ska maila honom i morgon och kolla vad som hänt.

  2. Olof skriver:

    Gött mos. Jag är tämligen övertygad om att det antingen är tekniskt missöde, eller som MaryX sade, att han har mycket med avhandlingen nu och inte har tid för bloggen (men som jag svarade – det måste finnas snällare sätt att berätta detta för sina läsare än ”du är inte välkommen längre”).

  3. lars-erick skriver:

    Försökt just detsamma, Olof. Samma syn.
    Han har ju varit mindre flitig ett tag på bloggen.
    Dock har han då och då skrivt texter, som jag inte hunnit att läsa, då han raskt tagit bort dem.

    Uppenbarligen har det kliat i fingrarna, och han har skrivit en grej, men ångrat sig då han vet att det kunde innebära en mängd kommentarer, som han skulle känna sig behöva kolla upp, o själv kommentera. Dvs det skulla ta för mkt tid.
    Personligen tycker jag att han ändå kunde ha låtit texterna stå kvar – utan att han känt tvång att debattera vidare. Vi vet ju att det oftast är intressant det han skriver.

    Jag hoppas att det ”bara” är tidsbrist. Det är ju ngt de flesta drabbas av.

  4. Mark Klamberg skriver:

    Hej,
    Jag har blockerat min blogg tillfälligt av följande skäl. I september förra året skrev jag ett inlägg om Georgien på min blogg med anledning av den pågående konflikten. Två månader senare undervisade jag i en kurs i folkrätt, tog upp Georgienkonflikten och skrev en tentafråga där jag ställde en fråga apropå samma sak. Några studenter som inte var i min grupp kände sig förfördelade och tyckte att det var orättvist. Nu genomför vi samma kurs med en ny kull studenter och jag vill inte ha samma diskussion igen. Därför har jag tillfälligt blockerat bloggen.

  5. Olof skriver:

    Aha! Tack för detta svar.

    Ett tips: Det är fullt möjligt att gömma vissa enskilda inlägg, åtminstone med wordpress.com som jag använder, utan att släcka ned hela bloggen. Skulle tro att samma sak är möjligt med blogspot.com.

    Men jag förstår om du behöver tid för annat också! 🙂 Ha det,

  6. Anders Widén skriver:

    Till Mark. Ja, även i blogger bör du kunna ta upp och öppna de inlägg du temporärt vill hålla dolda, samt välja att spara dem som utkast.

    Då kan din övriga blogg leva vidare, medan sagt ”utkast” finns kvar, men inte syns utåt.

    Vänligen
    Anders w

Lämna en kommentar