Löjligt, DN!

Igår publicerade DN en artikel med titeln ”Gräsrötter effektiv pr”:

skarmbildJag läser ingressen och kan inte annat än att brista ut i skratt:

DN har granskat FRA-motståndet, som skakade Sverige 2008. Bakom den till synes spontana gräsrotsrörelsen fanns inte bara Piratpartiets strateger utan också flera pr-byråer, med uppdrag att väcka ett folkligt uppror mot förslaget.

Hahaha!🙂

Så läser jag resten av artikeln och finner ett taffligt försök att förstå motståndet mot FRA-lagen genom ett klassiskt grepp – konspirationsteori.

Om något så visar detta på DNs bristande förståelse för tekniken och juridiken bakom denna fråga – ”Varför är de så upprörda då?”. DN förstår helt enkelt inte vikten av frågorna!

Ja vad ska jag säga. Tror ni jag är lejd av Ryssland eller? Hoho. Det här är så barockt att det platsar perfekt i hela den vals som FRA-debaclet varit ända sedan den tog sitt första steg – och det verkar inte som dansen tar slut i det närmsta heller😉

Det är många bloggare som reagerat. Här är några: JensO, Scaber Nestor, HAX, Minamoderatakarameller, Deepedition, opassande och Rick Falkvinge.

Taggar: , , , , ,

5 kommentarer till Löjligt, DN!

  1. Jens O skriver:

    Jag vill också få betalt. DN kanske kan betala mig en slant, för min obetalda lobbysttid. 8)

  2. Lasse skriver:

    ”DN förstår helt enkelt inte vikten av frågorna!”

    Jag tror inte att de inte förstår, de förstår mycket väl. Men är det inte i deras intresse att förstå. DN -> Bonnier -> FRA -> Ipred! (2 och 3) …

    Den som betalar får vad han vill.

  3. Olof skriver:

    @JensO

    Jag hade också velat ha lite stålar för alla de timmar jag spenderat med riksdagssvar.se och annat motstånd mot FRA! Jag hade banne mig haft den där GPSen jag så länge velat ha tio gånger om för länge sedan då …🙂

    @Lasse

    Jag är inte beredd att ta det så långt. Konspirerandet får DN stå för själva. Åtminstone än så länge!

  4. Mr Destroyer skriver:

    DN borde nog arbeta vidare lite på sin konspirationsteori. De talar om ”en, ofta dold, uppdragsgivare” men de pekar aldrig ut någon trovärdig kandidat. Det är kanske meningen man ska fylla i själv med sitt eget favorithjärnspöke.

  5. Olof skriver:

    MrD:

    Mm. Jag tyckte det var skrattretande artikel faktiskt … många bloggare blev så klart uppretade, se t.ex. bloggar.se/om/fra idag ..

Kommentera

