SDC 2009 ger ett dåligt intryck

logo

Se upp med ljudnivån när du surfar in här!

Det ger inte ett speciellt bra intryck när förstasidan på en konferenssite inleds med ett crescendoljud i kombination med sensuellt uttal av kvinnoröst på engelska. Hur tror arrangörerna att det upplevs på arbetsplatser när man surfar in där? Av kolleger i rummen bredvid?

Det är väl grundkunskap hos vilken webbamatör som helst att man inte ska spela upp ljud automatiskt när man surfar in på en site!

Dålig smak! Jag tror jag skiter i den konferensen.

Taggar: , ,


6 kommentarer till SDC 2009 ger ett dåligt intryck

  1. Josef skriver:

    https://har2009.org/index.php?p=68 – ser måhända lite flummigare ut – men ack så intressant.

  2. Olof Bjarnason skriver:

    Tack för länken Josef.. Verkar onekligen intressant! Ska du dit?

  3. Josef skriver:

    Jag är grymt sugen – men har inte bokat något än, ska fundera på det några veckor till. Kanske vore nåt för dig som bor på västkusten (har jag för mig) – det är bara dagstur med bil.

  4. Olof Bjarnason skriver:

    Det stämmer. Jaså du har en längre sträcka? Norrland kanske?

    Jag funderar också ett tag till på det – men ämnena / stuket verkar kul och mer öppet än en ”branschkonferens” som SDC.

  5. Fredrik Wendt skriver:

    Beklagar om ljudet var olyckligt uppfattat av dina kollegor. Jag hoppas att du kollat innehållet och talarlistan och utifrån det avgör om du skall besöka SDC2009. Jag var själv frågande till vad som kunde sättas ihop från början, men måste medge att de lyckats få ihop en talar-/föredragslista vida överträffar vad jag förväntade mig.

  6. Olof Bjarnason skriver:

    Fredrik;

    Beck hade jag absolut lyssnat på, och Agile är jag intresserad av. Men jag får inget gehör på jobbet så det får bli billigare alternativ istället, som jag sköter privat.

Kommentera

