Närkontakt av tredje graden

bannerJag och några andra bloggare bildade i höstas riksdagssvar.se, en plats där riksdagsledamöter får ge svar på fem grundläggande frågor om FRA-lagstifningen (både version 1.0 och 2.0!).

En av dem bakom riksdagssvar.se, förutom jag, är Anders Widén som är författare och numera ”återsossad” – han har gått med i s efter ett mer än tio år långt uppehåll. Häromdagen var han hemma hos en sosse som sitter i riksdagen för att diskutera FRA och IPRED. Han har nu skrivit om sin upplevelse i inlägget ”Utbildarutmaningen FRA IPRED”. Läsvärt!

Han har en utmaning till bloggosfären som intresserar sig för FRA-frågan:

Besök din närmsta riksdagsledamot och Utbilda i FRA/IPRED.

Det är såklart en vacker och intressant tanke. Min ursäkt: jag pratar alldeles för fort. Och jag är för ung med mina < 30 år på jorden.

Vad är din ursäkt?😉

Taggar: , , , ,

2 kommentarer till Närkontakt av tredje graden

  1. Erik skriver:

    Jag har ingen ursäkt. Däremot så har jag nog redan gjort en insats i det fallet.😉

  2. Olof Bjarnason skriver:

    Haha. Du är ursäktad! Fast det skulle väl inte skada om du fått tag på någon närboende c-rlm? Det hade väl varit skoj?

Kommentera

