Lite julgivmildhet: donerade €30 till wikipedia!

annual-reportJag gick äntligen med på att släppa loss c:a 300 spänn till wikipedia.

Egentligen hade jag lätt gjort det tidigare – om det varit mindre besvärligt att betala online. Som situationen är nu måste man fylla i runt 10 olika ovidkommande fält – som t.ex. min bostadsadress och ”delstat/provins” (Västra Götaland). Om internetföretag som PayPal (som skötte det administrativa i wikipedias fall) kunde få rätt på sina grejer och göra det smidigare för sina kunder, så hade nog internethandeln blomstrat ännu lite fortare.

Sedan gillar jag inte speciellt mycket att lämna ut *samtliga kortuppgifter* till siter. I detta fall kan man väl lita på att företaget har kompetens att hantera informationen – det är trots allt en av världens mest kända platser på nätet.

Tack wikipedia för att du finns! Med min donation visar jag att jag vill att du ska fortsätta finnas.

Wikipedia Affiliate Button

Taggar: ,

Kommentera

