Liberati är ett PR-trick från Alexander Bard

vhsLäste med intresse igenom en brevväxling mellan Mikael Nilsson (stoppafralagen.nu, som hoppat av fp efter FRA-frågan) och Alexander Bard.

Det visar sig att Liberati inte är mycket mer än vad Elektroniska Fronten var på 90-talet (en kortlivad mailinglista om yttrandefrihet på nätet, diktatoriskt styrd av Alexander Bard – rätta mig om jag har fel – det är extremt svårt att hitta något om denna företeelse på nätet!), ett intresseparti från musikproducenten Alexander Bard, helt enkelt. Mycket snävt och föga intressant.

Det jag tycker är synd är att Camilla Lindberg snärjts in i detta spektakel! Hon verkar mycket klokare och bättre än att hålla på med sådant tjafs.

Piratpartiet måste tvätta bort anarki-stämpeln och ett namnbyte hade hjälpt i detta. Vad sägs om Liberati🙂 ? Den här brevväxlingen var nästan tillräckligt för att jag skulle bli piratpartist..

Taggar: , , , ,

8 kommentarer till Liberati är ett PR-trick från Alexander Bard

  1. larserick skriver:

    Tipsa CAmilla om din blogg, och maila henne några rader.
    Herr Bard är mera för att styra än bli styrd… haha.
    Inget fel i sig, men det verkar vildvuxet åt ett konstigt håll.

  2. larserick skriver:

    du hittar min mail-add ngnstans på min blogg eller hemsida.
    Nu måste jag lägga av för idag. Men dina ideer om,,, vad ska vi kalla det… ”privata annonskonton-insamlingar” för annonsidéer som man vill ut med, det är intressant.
    Rädd tappa bort det i mängden av inlägg

  3. objarni skriver:

    tack för kritik, jag tipsar camilla om mitt inlägg.
    idén om ”medborgarannonser” slipar jag vidare på. har en ganska tydlig bild i huvudet nu, behöver bara få ”bloggopinionen” med mig på det tåget. jenso verkar inne på samma spår..

  4. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – Personligen tror jag att Piratpartiet är lika kört som Aktiv Demokrati – som namn sett, tyvärr tyvärr…

    Men i allt övrigt helt OK, tror jag…🙂

  5. objarni skriver:

    Josef!

    Jo precis. Varför känns det som om min och din blogg är varandras motsatser? Den ena försöker vara så pedagogisk som möjligt – den andra så abstrakt som möjligt?🙂

  6. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – Objarni – Jag är medvetet abstrakt i mitt tänke- och skrivsätt numera – av det enkla skälet att jag personligen är in i märgen urless på min egen ”besserwisser-ådra” – Tack och Löv !🙂

    Det har jag på min blogg tänkt/skrivit så här: ”VägVisning visavi VägLedning ? Vad som finns tänkt/skrivet nedan – är måhända i o f s ej av särskilt stor betydelse i sak för Dig som läsare, kanske… Dock – vad det tänkta/skrivna – partiellt och/eller i sin helhet – förhoppningsvis ”väcker till liv” inom Dig som läsare – det är högintressant ! ! ! Dock – ej alls för Josef eller någon enda annan – men för Dig själv, allra allra troligast…” – slut citat.

  7. sad skriver:

    hej,
    håller med dig i din analys. Dessutom är det bra att Bard hårddrar saker och ting på det här sättet så polariseras och tydliggörs den ondska som fp för närvarnande attraherar.

  8. Olof Bjarnason skriver:

    @sad

    fp kan knappast kallas liberaler … möjligen generaler🙂

Kommentera

