20 minuter över? Gör en insats för demokratin här!

Tjena du surfande!

Jag och några till håller på att sätta samman lite ”civilt motstånd” – nja det är en överdrift. Vi använder oss av rättigheten att fråga ut politiker om deras åsikt. Specifikt så vill vi ha svar på några enkla Ja/Nej-frågor om innehållet i ”FRA-lagen”. Det blir sisådär 3-4 frågor som mailas (eller rings in/postas, därom tviste de lärde.. vi får se!) ja i alla fall kommuniceras till JA-sägande ledamöter.

Sedan sker insamling av svar och så kommer redovisning. Kanske om någon vecka med lite tur.

Alla detaljer är ännu inte klarlagda, men är du intresserad så tveka inte att skicka ett mail till min privata epost adress som är mitt förnamn (gissa) därefter en punkt, följt av b j a r n a s o n utan mellanslag, snabel-a och så gmail punkt c o m. Capish?

Exempel på en intressant frågeställning är:

”FRA har en egen version av personuppgiftlagen. FRA:s version av personuppgiftslagen ger myndigheten möjlighet att registrera partipolitisk och religiös tillhörighet, samt sexuell läggning.”

Ja – jag håller med.
Nej – jag håller inte med.

Så tveka inte, unna FRA-motståndet 20 minuter av din dyrbara tid och kontakta antingen mig eller någon av de andra! Så rör vi om lite i grytan.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

9 kommentarer till 20 minuter över? Gör en insats för demokratin här!

  1. Jens O skriver:

    En bra fråga men inte en ja eller nej.
    Varför vet inte Ingvar Åkesson, vad trafikstråk är?

  2. urban cat skriver:

    Jag är helt klart intresserad!!
    …även om min tid inte e så dyrbar! ;D
    Slänger iväg ett mail till Emma så hon får korrekt adress till mej!
    Du e grym!

  3. Olof Bjarnason skriver:

    @Jens: hörde om det. Löjeväckande … dråpligheten tar aldrig slut i denna ”saga”..
    @Cat: Tack och välkommen du blir vår sjätte medlem!🙂

  4. larserick skriver:

    och nu är jag här med, Olof! 😉
    har för mig jag kollat in dig ngn ggn tidigare oxå.

    la in programmet till fps partiråd på min blogg http://lars-ericksblogg.blogspot.com/
    de träffas i morgon. kanske ngn vill kolla vad där sägs om FRA.
    och ev ”mingla” med ngn ledamot i nån paus och klämma dem på pulsen om vad de vet.
    och inte vet.

  5. Trafikstråk😀

    Ingvar Åkesson och Anders Wik kanske gillar att bila via autobahn för att få promenera vissa av trafikstråken i hamburg eller nått ?

    Ja vi måste pressa på att lagtexten ska likna den PUL som SÄPO och andra myndigheter använder sig av.

    Återkommer imorg.. och kollar mer ang motståndet..

  6. Knut Karlsson skriver:

    Runt 500 arkitekter och ingenjörer har i dagsläget skrivit under för en ny utredning av attacken den 11:e september 2001. Rapporten har redan lätt till 2 krig. Vågar du granska bevisen och stå upp för sanningen?

    http://www.ae911truth.org/
    To research and to disseminate the truth
    of the 9/11 “collapses” of all 3 WTC high-rise buildings
    to every architect and engineer

  7. David Armini skriver:

    Tills nyligen hade jag på sin höjd rynkat på näsan åt någon som sagt ”Gör en insats för demokratin” – i ärlighetens namn har jag mest sett rösträtt som ett sätt att tuta i oss att vi har något att säga till om.
    Men så smått har jag kommit till insikt att de politiska bloggarna, och personerna bakom dessa, är på väg att bli ett suveränt instrument för att börja närma oss något som kan göra skäl för epitetet demokrati.

    Jag hoppar inte på detta här och nu, men jag tycker att det känns mycket uppmuntrande att det finns personer som kanske kan tvinga politiker att göra ett bra jobb i folkets tjänst!🙂

  8. Olof Bjarnason skriver:

    Kul att höra David!

    Kolla gärna in de svar som börjat trilla in på siten:

    http://riksdagssvar.se

    Och jag har förresten en ”vansinnig” idé jag skulle vilja snacka med dig om vid tillfälle🙂 hör av mig

  9. David Armini skriver:

    Jag älskar ”vansinniga” idéer. Det enda som är bättre är vansinniga idéer🙂

Kommentera

