Vad har du gjort för piratpartiet senaste veckan?

eu_ettanSom en kul grej, skriv ned vad DU gjort för piratpartiet senaste veckan i kommentarsfältet.

Här är vad jag gjort:

  • Onsdag förra veckan: 10-minuters-regeln (dela ut flygblad 10-minuter), satte upp flygblad på lite anslagstavlor här och där
  • Lördag förra veckan: Piratfika i Mölndal (första gången för mig)
  • Söndag förra veckan: 10-minuters-regeln
  • Tisdag: 10-minuters-regeln
  • Onsdag: Piratfika i Mölndal C igen (delade upp vallokaler mellan oss)

Lägg in en kommentar och säg vad du hittat på!

Uppdatering: Det har varit fasligt liv i kommentarsfältet denna förmiddag!! Kul, och tack opassande och Ravenna för länkningen som jag tror bidragit en hel del. Här är ett par bilder som kommit in:

Magnus berättar att han "gjort en Batman" i Göteborg

Magnus berättar att han "gjort en Batman" i Göteborg

OjneSuperMan har gjort en bra affisch

OjneSuperMan har gjort en bra affisch

OjneSuperMan har satt upp klistermärken också

OjneSuperMan har satt upp klistermärken också

John-Henry satte uppe denna assnygga skylt/flagga nära en väg!

John-Henry satte uppe denna assnygga skylt/flagga nära en väg!

Uppdatering 2: Det är flera som hakat på och skrivit på sina bloggar vad de gjort senaste veckan. De jag hittat är:

Taggar: ,

49 Responses to Vad har du gjort för piratpartiet senaste veckan?

  1. Kålan skriver:

    Jag har gjort för lite, men jag har länkat lite, skrivit en hel del kommentarer på tidningar och bloggar. Jag har skickat lite e-post till MEParna i EU. Jag har rekryterat en KD-väljare, ja, just det, en KD-väljare. Han skiter i fildelning, men har fått nog av FRA-lagen mm. och har nu blivit medlem i PP.

    Jag hade tänkt dela ut valsedlar, men jag har svårt att gå efter en trolig fraktur i hälen. Jag skall röntgas imorgon och är lite smått orolig över vad resultatet blir.

  2. David skriver:

    Jag sätter upp klistermärkena de säljer överallt i stan!(Karlshamn) Har beställt nära 500 till för folk plockar bort dem titt som tätt och man behöver sätta upp fler. Rekommenderas till er andra också!

  3. Pierre E skriver:

    Satt upp afficher, bokat vallokaler och imorgon ska jag på möte och där även hämta valsedlar.

  4. Jag har adopterat en vallokal.

  5. Göran Widham skriver:

    Adopterat vallokaler. Bearbetat släkten. Bloggat. ”Hittat” Rikard Bergsten.

  6. novaLea skriver:

    Jag har länkat från – samt skrivit på – min blogg, lämnat kommentarer på olika sidor, klistrat upp klistermärken, bokat in mig på förtidsröstningslokal, skrivit ut broschyrer (som jag tänker ge bort idag) samt tjatat hål i huvudet på mina stackars arbetskamrater. 🙂

  7. Leffe skriver:

    Jag har bloggat en del, jag har startar femtioelva diskussioner med mina vänner/bekanta om Piratpartiet och alla är mer positiva innan jag började, jag har bokat upp mig på vallokal… ja det var nog allt. Intressant att jag gjort det och ändå känner mig oaktiv, det är för att alla inom PP är så aktiva, det gör mig glad 😀

  8. Ricky skriver:

    Jag har blivit guldpirat!! Bli det du med http://www.piratpartiet.se/guldpirat

    Sen har jag tagit hand om distributionen av valsedlar till en vallokal och missionerar om det dystopiska övervakningssamhället vi är på väg in i, samt att det finns en aktör som verkligen lyfter dessa frågor. 😀

  9. Frebban skriver:

    Har bokat en fm med barnen och barnens mormor på bibban för lite boklån och en extra röst på PP.

  10. OjneSuperMan skriver:

    Jag har tapetserat min kommun med klistermärken.
    Har snart satt upp 1680 stycken. Folk som river ner dem tröttnar väl snart för det kommer upp ett nytt klistermärke direkt ändå. Har skrivit ut mina egna valaffischer som jag plastat in och skall sätta upp runt om i kommunen.
    Jag rekommenderar klistermärkena, de är billiga och enkla att använda för att visa att vi finns. Jag betalade 158 kronor för 840 stycken (79kr / 420) med gratis frakt, från piratshoppen.
    Perfekt för aktivister som inte vill förknippas personligen med aktivitism av någon anledning. Sätt bara upp klistermärket när ingen tittar och gå iväg. Det sitter kvar som ett tyst skrik och gör jobbet åt dig. Det signalerar ”Piratpartiet finns, och vi är på riktigt”. Ju oftare folk ser det desto mer troligt är det att de tar oss på allvar.
    Have Fun!

  11. Magnus skriver:

    Levererat valsedlar och flygblad till pirater.
    Lagt flygblad i 1500 brevlådor.
    Projicerat på byggnader i Göteborg från bilen.
    Ersatt markskyltar som folk stulit.
    Satt upp ett klistermärke.
    Tackat folk som satt upp sig på vallokaler.
    Satt upp bildekaler på bilen.
    Bedyrat familjen om att de får se mer av mig efter valet. 🙂

  12. Olofb skriver:

    @Magnus: ”projicerat” – som batman antar jag? 🙂 Hoho vad kul.

  13. Fredrik Larsson skriver:

    Jag har:

    * Letat rätt på regerings mailssiran och uppdaterat wikin med den
    * Mailat Torstensson
    * Mailat Annie J
    * Mailat Chefredaktören på Expressen
    * Mailat Centerpartiets representants assistent inom EU ang. tredjebehandlingen med frågor (som dock inte verkas besvaras – FY C!!)

  14. Olofb skriver:

    Är det ingen som har foton och grejer att dela med sig? Flickra dem så länkar jag upp dem i inlägget!

  15. Magnus skriver:

    @Olof: Holy mackarel, Batman!

    http://forum.piratpartiet.se/Topic141347-34-1.aspx

    Projektorn är kopplad till bilbatteriet
    så vi kör medan vi projjar så att
    skeppet glider fram längs Avenyn.

  16. OjneSuperMan skriver:

    Här är min affisch som jag gjort själv.

    http://bayimg.com/fAPlFAABk

    Kopiera, skriv ut och sätt upp överallt!
    Kom igen nu, hjälp till!

  17. Ravenna skriver:

    Jag har beslutat mig för att leva som jag lär och ge ut min debutroman på nätet. Läs gärna dagens inlägg på min blogg om saken – Att leva som piraten lär.

  18. Martin skriver:

    Har bokat röstningslokal.
    Har varit över på Ö-ö och hämtat valsedlar.
    Har satt upp affischer.
    Har delat ut flygblad i brevlådor.
    Har pratat med bekanta om PP.

  19. Jonathan skriver:

    Jag har börjat blogga på finabudskapelser.se !
    Samt propagerat i lunchboden. I helgen ska vi fortsätta att bygga på husvagnen.
    Fantastiskt med allt engagemang. Jag blir glad i magen!
    Kärlek på alla pirater.

  20. Ola N skriver:

    Jag har kört runt i norrort och försökt få ut så många valsedlar jag hinner med. Tror jag levererat 200000 valsedlar fram till idag.
    Jag var på stockholsmötet igår.

  21. joakim skriver:

    Jag donerar 300kr/mån till PP (istället för 100kr). Pratar även med vänner och bekanta om PP, och försöker övertala dem att rösta lila den 7 juni.

  22. Olofb skriver:

    Fantastiskt med så mycket kul grejer!

  23. Joakim Rosqvist skriver:

    Har satt upp affischer på 7 anslagstavlor i Knivsta (inte ett knyst fanns där från andra partier), har fått brorsan att gå med och har fått tag på folk som ska vara distributörer för några vallokaler. Läser på mer om EU och andra frågor. Har också skaffat en snygg piratjacka 🙂

  24. Herr Kanin skriver:

    Visserligen förra veckan, men det blev två stycken 8-timmarspass i göteborgs valstuga lördag och söndag. Har pushat på folk att ta hand om en röstningslokal dessutom under veckan… Verkar ha gett resultat då göteborg har 100% täckning på förtidsröstningslokaler! Ikväll blir det piratfika 🙂

  25. Olofb skriver:

    Hr. Kanin: var och när är piratfikat..? Antar GBG? För jag har för mig det är på torsdagar, hört det någonstans.

  26. Herr Kanin skriver:

    Olofb: Yes, torsdagar kl 18 på Café Vanilj i Göteborg! Står mer vad som händer i gbg på http://minitruth.org

  27. Pontus skriver:

    Var på mitt första lokala pp möte och hämtade upp valsedlar. Har kontaktat en kandidat på PPs lista med förslag på bättre personvalskampanj och diskuterat med en politiker från mitt förra/”riktiga” parti. Diskuterar politik och piratpolitik med personer i min omgivning. Kommenterat på bloggar.

    Klagat, som alltid, på den sektliknande kommentarsstormen som uppstår varje gång någon kritierar piratpartiet eller piratpartiets frågor. Det får oss inte att se speciellt bra ut. Vad sägs om att en(1) person skriver ett(1) svar. Om någon har något att tillägga så lägger den personen till yttligare ett inlägg. Och sedan väntar man på att upphovsmannen av texten eller någon kritisk skriver något innan man svarar. Blir fan tokig på att 40 personer skriver precis samma sak. Vart leder det? Jag hade haft förståelse om de 40 personerna hade olika åsikter men ofta är det samma sak som skrivs. Ganska sektliknande. +1 hade rält.

  28. Olofb skriver:

    Pontus: jag håller med angående grabbigheten/stöddigheten i kommentarsfälten så fort kritik framförs. Det är dags att snyta nosen och agera vuxet, läs Christopher Kullenbergs inlägg om detta:

    Några tips till piratpartister

  29. DanceK skriver:

    Jag har knallat genom Göteborg och satt upp en 20-tal affischer. Kommer behöva fler. 🙂

  30. calandrella skriver:

    Jag har varit med på två möten, bloggat lite och pratat med vänner och bekanta om Piratpartiet.

  31. Pontus skriver:

    Olofb: Tack så mycket för länken, hade missat det inlägget. Skönt att det finns lite hopp iallafall för en piratpartist(/feminist)

  32. Beelzebjörn skriver:

    *Flyerspammat i Norrköping
    *Grejat lokal för veckomöten
    *Startat en blogg och outat mig på piratpartister.se
    *Agerat bollplank i affischtillverkning
    *Ordnat ett möte med stadsbiblioteket för att ha PP-närvaro där i valrörelsen
    *Hållit farten med tidningsartiklar och bloggar för att vara insatt och kunna svara på frågor och argumentera bättre
    *Pratat en jävla massa 😉

  33. Jonathan skriver:

    Pontus: Jag håller helt med dig om att det inte ser särskilt bra ut när 40 svar på raken ger samma känga. Men det finns en ganska enkel anledning till varför detta fenomen uppstår. Det är helt oenkelt så att på vissa bloggar måste kommentarerna godkännas innan de publiceras. Så när RSS’en blinkar till hos de väldigt många pirater som prenumererar på nyckelordet ”piratpartiet”, så läser många detta direkt, ser att ingen har kommenterar och väljer att själv göra det. Ibland är det så att man synkroniserar sina kommentarer, men huvudorsaken är just att kommentarerna inte blivit publicerade än.

    Så antingen kan man vänta, eller så får man helt enkelt köra på som vanligt och vara stolt engagerad pirat.

    Kärlek.

  34. Micke skriver:

    Har reggat mig som distrubitör på två lokaler, detta ska vi allt fixa! =)

  35. lasse skriver:

    hämtat upp valsedlar för att fixa att det finns röstsedlar till dom som vill poströsta…..dom flesta sådana lokaler är väl uppbokade av oss som ska se till att det finns lappar……….Men man vet aldrig, det är ju lätt att bli en sådan fixare, så det skulle ju kunna ske att en annan ”fixare” tar på sej ett ansvar bara för att förstöra….Så kolla gärna på dessa kontor även utan detta ansvar…..Är det tomt i röstsedelhögen så gör vad ni kan…..Dom gillar ju inte oss direkt och en del kan nog göra en del för att stoppa oss……varma varma kramar från mej…..

  36. Jag har satt upp en PP-banderoll som jag lånat av Christian Engström. Den sitter utmed ”gamla” E18 mellan Bålsta och Enköping på min vedbod. Det blev riktigt bra!
    Bild kommer under kvällen eller i morgon.

  37. gnudist skriver:

    Jag har värvat ytterligare en röst.

  38. Olofb skriver:

    F-n vad kul alla! Skicka in bilder så lägger jag upp dem, kul för alla att se!

  39. Jag har gjort mycket praktiskt arbete för Ung Pirater och Piratpartiet. Vi har satt Dekaler på tre bilar, Gjort *Reklam* på Ett stadslopp i Karlstad (7800 kvinnor med i detta +publik och funktionärer). Jobbat med Foton i Facebook, Piratbilder i olika forum. Värvat några röster till Eu-valet. Bloggar på Funbit om bla mina tankar om Piratpartiet, Ungpiraterna. Skriver här nu. *ler gott*

  40. Ken Rabelius skriver:

    Ahoj.

    Kan inte säga att jag gjort så mycket den senaste veckan. Men totalt sett har jag gjort följande.

    -Skrivit upp mig på ett par vallokaler.
    -Pimpat bilen med dekaler
    -försöker få till ett föredrag om partiet i min skola.

  41. OjneSuperMan skriver:

    Två små bilder på klistermärken…

    http://bayimg.com/FappgaABk
    http://bayimg.com/fAPphAAbK

  42. David Weizades (PP) skriver:

    Anordnat piratfikor i Mölndal, försökt bli klok på valsedlar.piratpartiet.se, letat efter flygblad, sorterat valsedlar samt allmänt varit stressad och förvirrad. 🙂

  43. Olofb skriver:

    David: hojta till om uppgifter så avhjälper jag dig så gott jag kan! 🙂

  44. David Weizades (PP) skriver:

    Pfft, det är inget jag inte pallar med. Kul att klaga lite ibland bara. 😛

  45. Olofb skriver:

    Du är alltid välkommen att ”lätta på trycket” här haha!

  46. Så, nu finns bilderna uppe. Det tog ungefär 45 sekunder från att jag messat min sambos lillebror som är aktiv i UP Dalarna så var bilderna twittrade på piratpartiet.se.

    Vill ni se dem alla, följ länken till min hemsida…

  47. Olofb skriver:

    John: är det OK om jag gör ett urval och lägger till i denna bloggpost?

    Uppdatering: Jag lägger upp nu så för du gnälla om du misstycker! 🙂

  48. Självklart får du göra det! Alla bilder är fria att användas. Jag blir glad om jag omnämns som fotograf, men det är inte ett måste.

    Sharing IS caring!

  49. Nu har jag adopterat en vallokal:
    Gå och rösta i EU-valet!

    Ha det, så ses vi i valstugorna!

Lämna en kommentar