Har någon spelat in FRA-hearingen från SVT 11:30-15:00 i måndags?

SVT ska tydligen inte lägga upp Centeruppropets FRA-hearing från förra fredag i sitt arkiv (man kan ju undra varför…).

Det är som det är; är det någon som har den inspelad, och kan tipsa mig om hur jag kan få tag på den?

Taggar: , , ,

16 Responses to Har någon spelat in FRA-hearingen från SVT 11:30-15:00 i måndags?

  1. Jens O skriver:

    Skulle det stämma, är det synnerligen oroande. Tror inte att jag har hört talas om något liknande.

  2. objarni skriver:

    Jag tycker det känns märkligt, speciellt eftersom det inte ens gått att KÖPA programmet av SVT enligt annan bloggare. Vi får hoppas att det är ett administrativt misstag från SVTs sida.

  3. Jens O skriver:

    objarni:

    Känner bloggaren personligen, så uppgifterna från honom är trovärdiga.
    Förhoppningsvis är det väll, *tjall på tråden*. Inne på svt.
    Har lagt ut frågan, på några ställen. Någon måste antingen ha spelat in, eller ha kännedom om vad som pågår.

  4. objarni skriver:

    Tack Jens! Jag har ännu inte hunnit se hearingen, och det vore förargligt om jag skulle missa den, eftersom den verkar har varit väldigt konstruktiv (tänker på Erik Hultins blogginlägg/kommentarer där..).

  5. Jens O skriver:

    objarni: Jag såg hearingen i går och det är ett viktigt samtidsdokument, vilket inte får gå förlorat.
    Bara att hör experten från FRA, jämföra deras avlyssning med narkotikahunds sniffande. Är värt bara det.
    Telia representanten kalkylerade med att det skulle kosta dem grovt räknat, ca: 100 miljoner skr.
    Inte riktigt vad de har lust med, utan den notan får staten ta på sig.

    Det kan anses klarlagt, att FRA kommer med den nya lagen. Att få; Massavlyssna, massregistrera- massåsiktsregistrera. Tror nog att samtliga var överens om den saken (förutom FRA, försvarsdepartementet).

  6. objarni skriver:

    Ja med lagen som den ser ut nu så ser jag också det på det sättet.

    Helt otroligt!

    Frågan är vad regeringen kommer göra; det är en riktigt risig situation från dem:

    1. Backa (pinsamt, prestigeförlust, trovärdighetsproblem)
    2. Halvmesyr (lägga på lager på nuvarande, interna kritiker, trovärdighetsproblem)

    Om jag känner politiker rätt är 2 mer sannolikt. Då måste vi hoppas på de interna kritikerna i riksdagen, att de kan samlas och slänga ut lagen!

  7. Jens O skriver:

    Vet inte om du läst artikeln i DN, så lägger in en länk.
    Odenberg har fel.
    Signerat. Anders Wijkman (kd), riksdagsledamot Camilla Lindberg (fp) och Per Ankersjö, gruppledare (c) i Stockholms stad.

  8. objarni skriver:

    Jo läste den. Se min senaste glädjepost 🙂

    Kul när NÅGOT går framåt i alla fall!

  9. Jens O skriver:

    Christian Engström; Piratpartiet har en kopia (vhs) enligt JRL.

  10. Jag kan rekommendera en titt på ”Forum: FRA” på Kunskapskanalen istället. Programmet spelades in direkt efter hearingen och med delvis samma deltagare. Två väl spenderade timmar tyckte jag:

    Camilla i Forum FRA gör mig riktigt orolig

    Att Camilla sedan inte gör jättebra ifrån sig får man nog leva med, Federleys svar var tyvärr inte ett dugg bättre…

  11. Olof Bjarnason skriver:

    @Jens
    Får hoppas på tpb då ..

    @Markus
    Jag såg delar av programmet igårkväll; många politikersvar, få framsteg. Dock tyckte jag mig ana en viss ”darr på rösten” – kan det ha varit efter Centerns hörning samma dag?

  12. […] och sentenser | Oscar Fredriksson (c) | Mårtensson | Olofs blogg | Kanalen | Intensifier | Olofs blogg igen | Stockholm enligt Ankersjö | Mina Moderata Karameller | Christian Engström (pp) | […]

  13. […] igen | Oscar Fredriksson (c) | Mårtensson | Olofs blogg | Kanalen | Intensifier | Olofs blogg igen | projo’s blog | Stockholm enligt Ankersjö | Mina Moderata Karameller | Rick […]

  14. […] och sentenser | Oscar Fredriksson (c) | Mårtensson | Olofs blogg | Kanalen | Intensifier | Olofs blogg igen | Stockholm enligt Ankersjö | Mina Moderata Karameller | Christian Engström (pp) | […]

  15. […] Fredriksson (c) | Mårtensson | Olofs blogg | Kanalen | Intensifier | projo’s blog | Olofs blogg igen | Rick Falkvinge (pp) #5 | Stockholm enligt Ankersjö | Mina Moderata Karameller | […]

  16. […] igen | Oscar Fredriksson (c) | Mårtensson | Olofs blogg | Kanalen | Intensifier | Olofs blogg igen | projo’s blog | Stockholm enligt Ankersjö | Mina Moderata Karameller | Rick […]

Lämna en kommentar